úterý 27.05.2025

Chance Liga zažila třetí nejlepší sezonu z hlediska průměrné návštěvnosti. Slavia dominovala, Baník je skokanem roku

Chance Liga zažila třetí nejlepší sezonu z hlediska průměrné návštěvnosti. Slavia dominovala, Baník je skokanem roku

úterý 27.05.2025
Český profesionální fotbal i nadále táhne. Nedávno skončený ročník 2024/25 potvrdil rostoucí zájem fanoušků, když si Chance Liga připsala třetí nejlepší průměrnou návštěvnost v samostatné historii. Na jedno utkání dorazilo v průměru 6 177 diváků. Hned tři týmy se navíc dostaly přes hranici 10 tisíc.

"Tato statistika je pro nás nesmírně důležitá a dělá nám velkou radost. Vnímáme ji jako potvrzení, že Chance Liga a obecně český profesionální fotbal má díky dlouhodobé práci silnou a výjimečnou pozici v rámci celého sportovního prostředí v Česku. Stále více fanoušků neváhá cestovat po celé republice a vysoká čísla návštěvnosti jasně ukazují, že ligový zápas je atraktivní a zábavná událost pro celou rodinu," říká Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace (LFA).

Výrazný posun je vidět i u jednotlivých klubů. Zatímco v sezoně 2023/24 se přes hranici 10 000 diváků na domácí zápas dostaly pouze dva celky, letos to byly hned tři. Nejvyšší domácí průměr má Slavia Praha s číslem 18 306, která si oproti předchozímu ročníku polepšila o téměř 600 fanoušků. Druhé místo patří Spartě (15 865) následované Baníkem Ostrava (10 276), který zaznamenal největší nárůst – téměř o tisícovku oproti minulé sezoně.

Výrazný nárůst návštěvnosti zaznamenaly i další kluby. V Olomouci vzrostl domácí průměr o 700 diváků, v Liberci o 400.

Vysoký zájem panuje i na venkovních zápasech. Nejvíce fanoušků mimo domácí stadion přitáhla Sparta, průměr 10 073 diváků znamená meziroční nárůst o 1 300. Druhá Slavia (8 595) a třetí Baník (8 071) rovněž potvrdily stabilní zájem o jejich zápasy.

Když se sečtou domácí i venkovní návštěvy, nejnavštěvovanějším týmem sezony byla Slavia (475 612), následovaná Spartou (451 028) a Baníkem (322 165). Jak Slavia, tak i Baník si v porovnání s předchozím ročníkem polepšily.

"Český ligový fotbal je na vzestupu a Chance se na jeho rozvoji podílí z pozice generálního partnera soutěže. Stoupající návštěvnost je potvrzením potenciálu, který Chance Liga nabízí. Kluby čím dál víc akcentují fanouškovský zážitek, nové formy komunikace a ligový fotbal se obecně daří prezentovat coby skvělou zábavu pro celé rodiny. V dalších sezonách máme v plánu ve spolupráci s LFA i jednotlivými kluby posouvat úroveň ligového fotbalu ještě výš," říká Martin Ptáčník, šéf sponzoringu Chance.

Díky zmíněným statistikám si Chance Liga v této sezoně zajistila také třetí nejlepší průměrnou návštěvnost v samostatné historii soutěže, když překonala ročník 1997/98 (6 156 diváků na zápas) a mezi elitní trojici se zařadila už druhý rok po sobě. Jediným nepřekonaným tak zůstává absolutní rekord z ročníku 1996/97 s průměrem 7 155, k němuž tehdy výrazně přispěly i čtyřicetitisícové návštěvy v Brně.

"Rostoucí čísla, kterými se mohou pyšnit i menší kluby, jsou jasným důkazem, že český profesionální fotbal ušel v posledních letech velký kus cesty a nadále se posouvá dopředu. Ať už po sportovní stránce nebo v práci s fanoušky. Všichni, od LFA po kluby, si dobře uvědomujeme, že fotbal dávno není jen o 90 minutách hry a je potřeba být aktivní a pracovat i mimo samotný zápas. A právě to se podle mě daří českému profesionálnímu fotbalu čím dál lépe," zhodnotil Hajný.

"Prostředí se dlouhodobě kultivuje a stadiony jsou dnes objektivně bezpečná místa, kam může vyrazit bez obav kdokoliv. Díky projektům a aktivitám se daří oslovovat nové fanoušky a zároveň posilovat vztah s těmi stávajícími. Řada aktivit českých klubů snese nejvyšší mezinárodní měřítka. To vše přispívá k tomu, že český profesionální fotbal zažívá období rekordního zájmu, který má navíc potenciál růst i v dalších letech," dodal Hajný.

Úvodní snímek: slavia.cz