neděle 26.01.2020

Marketingový workshop LFA proběhl tradičně v Benicích

Marketingový workshop LFA proběhl tradičně v Benicích

neděle 26.01.2020
V hotelu Park Holiday Congress & Wellness Hotel se v tomto týdnu setkalo více než padesát pracovníků marketingových a PR oddělení profesionálních klubů, aby si vzájemně předali cenné zkušenosti ze své každodenní činnosti. Společně se zástupci pořadatelské Ligové fotbalové asociace probírali nastavení a jednotlivé body vzájemné spolupráce.

Ligová fotbalová asociace pozvala zodpovědné osoby z oblasti marketingu a komunikace do Benic u Prahy a na programu byla řada témat od termínové listiny až po nový fenomén esportu. „Jako řídící orgán soutěží jsme z mého pohledu klubům stále blíž a blíž. Vzájemně si dokážeme pomoci a my si spolupráce s kluby nesmírně vážíme. Také proto pořádáme pro zástupce marketingových oddělení klubů obou nejvyšších soutěží tradičně v lednu dvoudenní konferenci. Letos byl Workshop LFA velmi nabitý,“ řekl Daniel Hajný, marketingový a obchodní ředitel LFA. Na podiu se postupně vystřídali nejen zástupci obchodních partnerů a samotných klubů nebo LFA, ale zajímavé zkušenosti odprezentoval i zahraniční host – Henri Van der Aat ze společnosti AIM Sport Services.

Delegáti konference získali detailní pohled do činnosti LFA a současně získali i možnost se podílet na rozvoji ligy v oblasti marketingu skrze marketingovou komisi LFA. Současně získali řadu zajímavých tipů, jak efektivně se svými fanoušky pracovat a komunikovat na sociálních sítích. „Digitální kanály jsou pilířem ligové komunikace už několik let. Proto jsme se klubům pokusili předat naše cenné zkušenosti a po vzájemné debatě si zástupci klubů odnesli jistě řadu tipů a nápadů,“ uvedl k jedné z části Workshopu Štěpán Hanuš, ředitel komunikace a PR LFA. Už v první den své projekty prezentoval generální partner obou soutěží, sázková kancelář Fortuna, která názorně ukázala, že hraje týmově a chce při svých jednotlivých ligových aktivacích maximalizovat také užitek všech klubů.

Důkladným rozborem prošla také nadstavbová část, kterou po jednomyslném odsouhlasení všech klubů zavedla LFA před minulým soutěžním ročníkem. „Na hodnocení efektu nadstavbové části je ještě brzy, ale jedno víme jistě. Jedná se především o nástroj pro jednotlivé kluby, aby ho využili v rámci své strategie – jak naložit s nastavením ticketingu, vztahem ke svým partnerům a podobně. Je tedy především na klubech samotných, jak nadstavbu uchopí směrem ke svým fanouškům,“ zhodnotil důležitou část konference Daniel Hajný.

Své zkušenosti z fungování marketingu v klubu prezentovali zástupci pražské Sparty, Sigmy Olomouc a dostalo se i na zástupce FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY v podání Vysočiny Jihlava. Mezi témata dále patřila i bezpečnost na stadionech, nadační fond Zelený život nebo aktuální fenomén esport, do kterého LFA společně s kluby doslova vlétla v uplynulých měsících. Po vyhodnocení prvního ročníku DATART e:LIGY následovala na Workshopu LFA diskuze nad dalším vývojem prestižní soutěže v počítačové hře FIFA.